sunnuntai 20. elokuuta 2017

RODOS - DAY 1, 2 & 3

Terveisiä Rodokselta!
Tosiaan tuossa heinäkuun lopulla tuli vietettyä yksi kokonainen viikko Kreikan kuuman auringon alla Rodoksella yhdessä perheeni kanssa. Rentouttava löhöily loma tuli tarpeen ennen koulujen alkua. Ja taas kerran kun tuli käytyä ulkomailla niin se tarkoittaa uutta matkapäiväkirjaa. Ihanaa!

GREECE - RODOSGREECE - RODOSGREECE - RODOS

Tosiaan meidän ensimmäinen lomapäivä starttasi kello kolmelta yöllä pirisevään herätyskelloon, koska meillä varhainen kello kuuden aamulento Kreikkaan. Rodoksella olimme perillä kymmenen aikaan ja hotellille pääsimme yhdeltätoista, mutta aikaisen lennon takia huoneemme ei ollut vielä pariin tuntiin saatavilla.

Aika kului hikoillessa hotellin allasbaarissa pelaamalla korttia ja juomalla kylmää mehua. Melkein kahden tunnin odotuksen jälkeen päästiin huoneeseen vaihtamaan bikinit päälle ja siitä suoraan rannalla makaamaan aurinkoa ottaen. Ekana päivänä ei hirveän paljon tullut uitua isojen aaltojen takia, mutta vedessä tuli silti käytyä.

Ensimmäinen päivä vietettiin lähes kokonaan rannalla ja illalla käytiin hotellin läheisessä ravintolassa syömässä. Illallisen jälkeen vain palasimme hotellille nukkumaan matkaväsymystä pois.

GREECE - RODOSGREECE - RODOS

Toinen lomapäivä meillä alkoi (luonnollisesti) aamupalalla. Hyvin syödyn aamupalan jälkeen suuntasimme Ellin rannalle, joka on kuumempi ja vähä tuulisempi kuin ensimmäisen päivän Tuulinen ranta. Ellin rannalla tuli vietettyä koko päivä vedessä uimalla suurin osa ajasta ja loput aurinkoa ottaen.

TOP Zara / SHORTS Hollister / SUNNIES Accessories

Taas kerran illalla lähdettiin kävelemään rannalle ja etsimään uutta ravintolaa illallista varten. Vastaamme osuikin yksi ravintola, joka tarjosi kreikkalaista ruokaa buffetin muodossa. Ruoka oli tajuttoman hyvää ja plussana saatiin nähdä auringon lasku illallispöydästä käsin!

GREECE - RODOSGREECE - RODOS

Kolmas päivä meillä starttasi jälleen aamupalalla. Aamupalan jälkeen emme lähteneet rannalle vaan keskustaan kuluttamaan rahaa eli shoppailemaan. Vanhemmat seurasivat perässä kun minä ja pikkusiskoni kävimme kaikki mahdolliset liikkeet lävitse noin kolmen tunnin ajan. Ahkeran shoppailun jälkeen kävimme syömässä lounaan ja suuntasimme hotellin kautta rannalle pariksi tunniksi.

GREECE - RODOSGREECE - RODOSGREECE - RODOS

Kolmannen illan suunnitelmissa oli lähteä kävelemään kohti Rodoksen vanhaa kaupunkia, mutta jouduimme tekemään pienen mutkan Stradivariuksessa jossa käväisin näyttämässä äidille takin, joka lopulta lähti mukaan.
Pienen mutkan jälkeen selvisimme vanhaan kaupunkiin, jossa suuntasimme suoraan etsimään ruokapaikkaa järkyn nälän takia. Syömisen jälkeen jäimme vielä vanhaan kaupunkiin ihastelemaan vanhoja rakennuksia ja tutkimaan kauppoja. Lyhyen etsiskelyn jälkeen löysimme myös ulos käynnin vanhasta kaupungista, kävimme ostamassa jäätelöä ja suuntasimme hotellille nukkumaan.

GREECE - RODOS

1. Eikä tuli ikävä Rodokselle, tuli myös käytyä siellä tänä kesänä ♥ Aivan ihana reissu näyttää teilläkin olleen! :)

1. Reissu olikin tosi ihana ja nyt kuukauden jälkeen haluaisi jo takaisin! :-)